تبلیغات
HSE IRAN
HSE IRAN
قالب وبلاگ

ده روش جهت کاهش دردهای کمری:

1. نحوه ایجاد استرس بر بدن خود را مشخص نمایید برای مثال اگر وضعیت نشستن شما نامناسب است آنرا

اصلاح کنید، اگر عضلات کمری شما ضعیفند آنها را با ورزش مناسب قوی کنید و اگر بار زیادی را هر روز حمل

می کنید بهتر است از سبدهای چرخدار استفاده نمایید.

2. قدرت حرکتی عضلات خود را افزایش دهید: با روشهایی مثل یوگا، شنا و یا نرمشهای منظم.

3. ورزشهایی که تمام عضلات بدن بخصوص ناحیه شکم، پشت، لگن و شانه ها و پاها را قوی می کند سبب می

گردد تا از قوز کردن و یا گرفتن وضعیتهای نامناسب خودداری نمایید.

4. ورزشهای ایروبیک انجام دهید مثل راه رفتن و شناکردن و دویدن برای حداقل 22 دقیقه سه بار در هفته،

این ورزشها سبب افزایش تحمل سیستم گردش خون و عروق و نیز بهبود جریان خون در ناحیه ستون فقرات

می گردد.

5. نحوه درست نشستن یا وضعیت درست بدن خود را تمرین کنید. هرگز به مدت طولانی ننشینید. هر 15 تا

32 دقیقه بلند شده و راه بروید و در صورت امکان حرکات کششی انجام دهید. حتی در حالت نشسته هم سعی

کنید زاویه بین ران و زانو را در یک راستا قرار دهید و از صندلی هایی استفاده کنید که حمایت کافی از ناحیه

کمر شما را می نماید.

6. زمانیکه می ایستید، سر خود را بالا نگه داشته، قفسه سینه را بیرون دهید، شانه ها راست و مستقیم و شکم

خود را سفت نمایید. هرگز در مدت طولانی در یک وضعیت ثابت نایستید و همچنین در هل دادن یا کشیدن

چیزی سنگین از پاهای خود استفاده کنید نه از کمر خود.

7. موقع خواب از تشک تقریباً سفت یا تشکهایی که حالت ارتجاعی آن سبب فرو رفتن بیش از حد آن نشده

باشد استفاده کنید. در واقع حالت طبیعی ستون فقرات شما حفظ شود.

8. قبل از انجام هر فعالیت یا ورزش بدن خود را گرم کنید تا از افزایش ریسک صدمه به بدن جلوگیری نمایید.

9. از یک سبک زندگی پرتحرک و سالم پیروی نمایید چرا که چاقی و سیگار ریسک ایجاد دردهای کمری را

افزایش می دهد.

12 . از روش صحیح بلند کردن اجسام پیروی نمایید. زمانیکه چیزی را که از ناحیه کمر شما پایینتر قرار گرفته

را می خواهید بلند کنید به طور مختصری بر روی آن خم شوید و شکم خود را سفت کرده و تا حد امکان صاف

نگه دارید و هرگز بر روی جسم کاملاً خمیده نگردید. هرگز اجسام را با یک طرف بدن حمل نکنید.

 




طبقه بندی: پزشکی، حوادث شغلی، حوادث غیر شغلی، بیماری های غیر شغلی، بیماری های شغلی، بهداشت،
برچسب ها: کمردرد، ده راه، پیشگیری،
[ سه شنبه 28 آبان 1392 ] [ 08:11 ق.ظ ] [ سیداسعد حسینی ] [ نظرات ]
.: Blog Templates By : MihanTemp :.

درباره وبلاگ

نویسندگان
لینک های مفید
نظر سنجی
خدمات این وبلاگ را چگونه برآورد می کنید





لینک های مفید
آمار سایت
بازدیدهای امروز : نفر
بازدیدهای دیروز : نفر
كل بازدیدها : نفر
بازدید این ماه : نفر
بازدید ماه قبل : نفر
تعداد نویسندگان : عدد
كل مطالب : عدد
آخرین بروز رسانی :
امکانات وب